Weekly News

Administrerende direktør i 3X34 Peter Hauge Jensen. Det kendte transportfirma har i 2015 bevæget sig ind på det voksende marked for logistiktransport. LOGISTIK

God start for 3x34 Logistik

3x34 Transport gik i foråret 2015 med selskabet 3x34 Logistik ind i konkurrencen om logistiktransporten i Danmark og er kommet godt fra land.

Vi når en trecifret millionomsætning inden for en relativ kort årrække.

De fleste danskere kender 3x34 Transport som flyttefirmaet med de grønne biler, men i foråret udvidede transportvirksomheden sine aktiviteter til også at gælde logistiktransport med stiftelsen af et nyt selskab med navnet 3x34 Logistik. Siden er det gået stærkt, og de første store kontrakter er underskrevet, fortæller administrerende direktør i 3x34 Transport, Peter Hauge Jensen.

– Selv om vi blot lige er startet, så har vi fået de første millionkontrakter i hus, og vi kan se en rigtig positiv pipeline, siger han.

3x34 Logistik ønsker at blive leverandør for virksomheder, der skal have bragt større varer ud til private. Den første store kunde er møbelkæden My Home Møbler, der har butikker og kunder i hele landet, og andre virksomheder viser også interesse for konceptet, fortæller Peter Hauge Jensen.

– Det her med at kunne tilbyde landsdækkende distribution til en fast lav pris og med tilkøbsmuligheder, det er et produkt, kunderne gerne vil høre mere om. Det har været en mangelvare i markedet, som vi opfatter det, siger han.

Etableringen af det nye logistikselskab krævede en vedtægtsændring, som åbner op for, at 3x34 Logistik kan bruge vognmænd, der ikke er en del af 3x34 Transport. Ændringen var nødvendig for at sikre, at det nye logistikselskab kunne blive landsdækkende, forklarer Peter Hauge Jensen.

– Det har altid været princippet, at de ture, der kommer ind, bliver kørt af vores egne vognmænd. Men vi har fået en vedtægtsændring, der siger, at vi godt må bruge andre vognmænd end 3x34-vognmænd. Og for en gammel, historisk virksomhed, så er det jo rent faktisk en smule revolutionært, siger han.

Vedtægtsændringen gør det muligt for det nye selskab at bruge eksterne vognmænd i de dele af landet, hvor der er få eller ingen 3x34-vognmænd.

– Det betyder, at nu er vi i stand til at tilbyde det produkt, vi føler, markedet efterspørger, uddyber han.

Den danske transport og logistikbranche har i forvejen store spillere som DSV Global Transport and Logistics og mere branchespecifikke aktører som LGT Logistics, der fokuserer på møbeltransport, men konkurrencen med de etablerede transport- og logistikvirksomheder får ikke Peter Hauge Jensen til at ryste i bukserne. Han tror på, at 3x34 kan noget, de andre ikke kan.

–3x34 er udsprunget af flyttebranchen. Det betyder, at når vi skal flytte noget, så vi har en anden tilgang. Vi er ikke et traditionelt transportfirma i den forstand. Når vi sætter en kommode ind i bilen, så putter vi tæpper omkring. Vi sørger for, at den bliver fastspændt på siden af bilen, så den ikke rutsjer rundt. Alle de ting, som man normalt gør, og som er basis i en flytteforretning, det er det DNA, vi tager med ind i den nye forretning, siger han.

Den gode start i 2015 bekræfter Peter Hauge Jensen i, at 3x34 Transport så rigtigt, da man i foråret etablerede 3x34 Logistik, og han ser positivt på virksomhedens muligheder i de kommende år.

– Vi ser det her som en helt klar vækstplatform, og vi ser også, at vi når en trecifret millionomsætning inden for en relativ kort årrække, afslutter han.

Fakta

3x34 Transport blev etableret som et andelsselskab i København i 1971 af 60 selvstændige vognmænd, som slog sig sammen under det fælles navn og telefonnummer og alle begyndte at køre i de letgenkendelige, grønne biler. Virksomheden er fortsat ejet af de vognmænd, der kører for 3x34 Transport.

Del

Journalist

Tobias Petersen

Andre artikler